نتیجه یا نوه ی گلم !

میدانم قرار است از دورانی که من در آن زندگی میکردم از تو و دوستانت امتحان بگیرند ! درست است ، این یک تیکه ی کتابت حتما در امتحان می آید ... 

میخواهی بیشتر در موردش بدانی ؟ تا شاید بتوانی بدون نگاه کردن به کتابت جواب ها را در گوشی ات بنویسی =)

من نمیدانم الان در چه شرایطی هستی و زندگی ات چه جوری است ! اما میدانی مهمانی رفتن یا دید و بازدید یعنی چه ؟ امیدوارم که بدانی و تجربه اش هم کرده باشی ، اما اگر نمیدانی بنشین مادربزرگِ مادرت برایت توضیح میدهد =)

خب ما یک رسمهایی داشتیم ، به هم دیگر سر میزدیم ، دور هم مینشستیم و حرف میزدیم و حال میکردیم ! به این ، مهمانی یا دید و بازدید میگفتند ! ما قبلا سوار اتوبوس میشدیم و خودمان را با زور بین آنهمه آدم جا می کردیم ! قبلا در نماز جماعت همه شانه به شانه ی همدیگر می ایستادند و همدلی در میانشان موج میزد. قبلا در روضه ها همه کنار هم مینشستند و سینه میزدند و اشک میریختند. قبلا در حرم همه همدیگر را هل میدادند تا دستشان به ضریح برسند و وقتی میرسید با خوشحالی دستشان را روی صورتشان میکشیدند. قبلا همه بر در و دیوار حرم بوسه میزدند ، با اینکه ممکن بود کس دیگری نیز اینکار را کرده باشد. قبلا نمیدانستیم پروتکل یعنی چه ! ما قبلا وقتی بیرون می رفتیم لبخند مردم خیابان را میدیدیم. ما قبلا همدیگر را بغل میکردیم ! شاید بپرسی اصلا بغل چیست ؟ بغل ، نمیدانم چطوری باید برایت توضیح بدهم ! بغل یعنی عشق. بغل یعنی به یکی نشان بدهی که چقدر دوستش داری. ما قبلا وقتی به همدیگر میرسیدیم دست میدادیم. بعضی بزرگترها دستمان را طوری فشار میدادند تا جیغ بزنیم.

اما قبلا هر شب ساعت ٩ دعای فرج را از تلویزیون پخش نمیکردند. قبلا ما قدر کنار هم بودن را نمیدانستیم. قبلا پدر ها انقدر در خانه نبودند ، حتی من فکر میکنم بعد از این اتفاق ، مردم به خدا نزدیکتر شدند ! اولش گفتند ، ما کرونا را شکست میدهیم. اما بعد عوضش کردند و گفتند ، با یاری خدا کرونا را شکست میدهیم !

میدانم مزایایش اصلا قابل مقایسه با معایبش نیست ! اما خب بجز دعا چه میتوان کرد ؟ ... 

امیدوارم در امتحانت موفق باشی عزیزم =)

 

شروع چالش از اینجا و به دعوت از شروع کننده ی چالش همون یومیکو جان =)

من هم دعوت میکنم از ... من نمیدونم کیو دعوت کنم میترسم تو زحمت بیفتید یا اصلا خوشتون نیاد :/ اما خب سه تا اسم رو میگم اگه دوست داشتید شرکت کنید : عشق کتاب ، مونی ، وایولت  

 

+ یومیکو جان خیلی شرمنده من هر کار کردم نتونستم مخاطبمو کووید ۱٩ قرار بدم :/

++ ای کسی که ۱٢ ساعت قبل مرا خصوصی دنبال کرده ای ! میشه بیای یه کامنت خصوصی بدی کارت دارم ! *-*